Forums

Nettpoeten.com :: Forums :: Fri Samtale
  << Previous thread | Next thread >>

Bjørn Einar Romøren har prøvehoppa nye Holmenkollen

Go to page  1 [2]
Tormod
03 Mar 2010, 19:45

Jeg har fulgt debatten i dag både i Vg, Nrk og på Blabla. Jeg har valgt å ikke delta, siden konfrontasjonsnivået har vært høyt hele dagen, særlig på Dagbladet, der totalt unyanserte innlegg får hundrevis av "tommel opp" på noen timer. Men i kveld klarte jeg slett ikke å dy meg, og skrev følgende på Dagbladet, under:

http://www.dagbladet.no/2010/03/03/sport/bjorn_einar_romoren/holmenkollen/anette_sagen/hopp/10687141/

Jeg synes synd på Bjørn Einar

Ja, det var dumt å stille opp som prøvehopper, han skal ha fokus på andre oppgaver. Men han er en hopper, og fikk sjansen til å prøve en nesten ny bakke før den offisielle åpningen. Kjeltringene her er Kollenhopp og Gaustad. De slipper unna, men hele Norge korsfester Romøren, som ble lurt inn i dette uten sjans til å forstå hvilke følger dette kunne få. Jeg mener; er du idrettsmann- eller kvinne, kan man faen ikke stå imot en utfordring. Det er deres natur. Romøren var nok korttenkt, men det var ikke Kollenhopp og Gaustad. Arven etter Yggeseth sitter i ryggmargen hos de gutta. Så slutt å rope KORSFEST! KORSFEST! Det er bare skammelig og dumt.

Sitat slutt

Anette Sagen kommer uansett å framstå som den som åpnet nye Holmenkollen, og ære være både Skiforbundet, Oslo kommune og alle som har valgt henne. Hun var det eneste og naturlige valget. There can only be ONE....

03 Mar 2010, 20:23
Skjønner ikke problemet helt.. Er da bare sport:)

gnavlos
03 Mar 2010, 20:25

Helt enig JR. Skulle nesten tro det var en ny verdenskrig på gang..

Sett pris på de små ting i livet, de store er bare forbigående.
Back to top
Website
Fivrelde
03 Mar 2010, 20:28

Altså, når de faktisk tidligere har nektet kvinner å hoppe, er det utrolig stort det som skjer i kveld. Det er fortsatt stort, men litt " redusert"

Your time is limited, so don't waste it living someone else's life. Don't be trapped by dogma - which is living with the results of other people's thinking. Don't let the noise of other's opinions drown out your own inner voice. And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary
Back to top
ingerm
03 Mar 2010, 21:15
Ja, Men Anette Sagen tok det hele som bare en kvinne kan. ;)

ut på tur, aldri sur
Back to top
Fivrelde
03 Mar 2010, 21:16

ingerm wrote ...

Ja, Men Anette Sagen tok det hele som bare en kvinne kan. ;)

Det er sant!

Your time is limited, so don't waste it living someone else's life. Don't be trapped by dogma - which is living with the results of other people's thinking. Don't let the noise of other's opinions drown out your own inner voice. And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary
Back to top
JonRemington
03 Mar 2010, 21:21
Hm. Uten å gå videre i detalj så kommer jeg fra et sted nærme hennes fødeplass og jeg mener dere kvinner skal ha alle like rettigheter som oss, men jeg ser samtidig ikke noen grunn til å engasjere seg stort mer..
Kan hende det er fordi jeg er den usportslige typen?
Jeg vet ikke men sier som Gnavlos her. Skulle nesten tro tredje verdenskrig brøt ut..

Imidlertidig ler jeg høyt av det faktum at vi skal engasjere oss over små sportslige events som dette eller hvorvidt pæreisen er eller ikke er i salg og sier det er et brudd på demokratiet men samtidig er det viktigere ting vi lar passere oss, demokratiske spørsmål altså, hvor vi som regel tilslutters oss mengden uten å svare selv.. :)
Men skal trekke meg ut herfra.. Vil jo ikke få bank heller.. Vet hvordan de sportsinteresserte kan la seg engasjere iblant;)

Albert
08 Mar 2010, 21:31

Man må ikke ha prøvehoppere utfor.
Hvorfor skal en sende utfor uerfarne unge hoppere som kan falle og skade seg?
Det hadde ikke vært noe problem for Annette Sagen og hoppa uten at noen hadde prøvehoppet før henne.
Håper ledelsen i Kollenhopp tar sine hatter og sniker seg ut bakdøra for aldri mer å vise seg i kollen.

torerut
08 Mar 2010, 21:50

Opplest og vedtatt, Albert:-))
Back to top
Go to page  1 [2]

Jump:     Back to top