Tusen takk, Fernblom! Jeg er veldig enig med refleksjonene dine.
Å lære seg verktøyene er viktig. Det er et ord som sier at en må kunne reglene for å bryte dem. Det er anerkjent å lære seg kunst som maling. Men verktøyene innenfor litteratur blir fortsatt uglesatt. Kanskje har det noe med at skriving skal være noe allment? At vi blir litt såre når vi blir henvist til det å skulle lære det som et håndverk?
Jeg vet ikke, men jeg tror på opplæring, jeg tror på å lese variert og jeg tror at når man lærer seg verktøyene vil det forbedre din egen skriving.
En bok som Kirsten er inne på, er ikke bare skrevet fra slutt til begynnelse, men bygget opp av et “ noe” Hva er disse nøklene og gjør det at man blir flinkere?
Ser det snakkes om Ibsen. Jeg elsker skuespillene hans. Og han måtte jobbe. Jeg ble faktisk her om dagen formidlet følgende om Ibsen. At han skrev hver dag fra tidlig morgen og frem til tolv. Så skrev han fra to til halv seks. Dette kalles disiplin og arbeid.
Og det er superspennende når kodene åpenbarer sine gåter for den som setter seg inn i dem. ;)
__________ Your time is limited, so don't waste it living someone else's life. Don't be trapped by dogma - which is living with the results of other people's thinking. Don't let the noise of other's opinions drown out your own inner voice. And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary
Har tenkt litt på respekt, gjensidig respekt. At vi gjensidig lærer oss å respektere hverandre. De som ikke har ambisjoner om å lære verktøyet og teste ut utviklingsmuligheter og de som velger å skolere seg mer den veien.
Paul McCartney synger så godt på en plate. Ebony and Ivory, live together in perfect harmony on my piano. Oh Lord, why can't we......
Det stemmer, Inger. Jeg red i mange, mange år. Anbefaler å følge drømmen din. Hesten på bildet var Bron, en av våre egne hester:)
Helt enig med deg at gjensidig respekt er nøkkelen til det meste. Svært dekkende og illustrerende sangutdrag:)
__________ Your time is limited, so don't waste it living someone else's life. Don't be trapped by dogma - which is living with the results of other people's thinking. Don't let the noise of other's opinions drown out your own inner voice. And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary